پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیوان محاسبه کنگره آمریکا مجموع هزینه‌ها برای جنگ این کشور در عراق و افغانستان تا سال 2017 میلادی را 2.4 میلیارد دلار (1.7 میلیار یورو) برآورد کرد.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، بنا به اعلام دفتر بودجه کنگره، تاکنون آمریکا برای عملیات‌های نظامی خود در این دو کشور 604 میلیارد دلار (425 میلیارد یورو) صرف کرده است. حدود 30 میلیارد دلار از این رقم نیز صرف ابتکارات دیپلماتیک و کمک‌های بازسازی شده است.
در همین حال کاخ سفید این تخمین را گمانه‌زنی خوانده و رد کرده است. در مقابل، دموکرات‌ها میزان فقر را در این کشور نشانی برای صحت این ارزیابی می‌دانند.
نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا  گفت: «این ارزیابی فاصله زیادی با ادعای اولیه صرف شدن 50 میلیارد دلاری دارد که قرار بود خود عراقی‌ها پرداخت کنند.»

بار مالی جنگ عراق و افغانستان برای آمریکا
برآورد ارایه شده تاکنون جامع‌ترین تحلیل درباره هزینه‌های جنگ بوده است. دیوان محاسبات کنگره تخمین می‌زند که در پروژه‌های 10 سال آینده به شمار بیشتری از سربازان آمریکایی در عراق نیاز خواهد بود. اما حتی اگر فقط ظرف شش سال فقط به 75 هزار سرباز در عراق نیاز باشد، باز هم حدود یک میلیارد دلار (700 میلیارد یورو) بودجه برای مخارج نظامی و دیپلماتیک نیاز خواهد بود و نیز باید 705 میلیارد دلار (495 میلیارد یورو) برای بهره این مبالغ در نظر گرفته شود.

کد خبر 34889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز